Menu
A+ A A-

10 web dizajn trendova za 2020. godinu

Promjene u grafici su konstantne, no nisu nešto što se desi „preko noći“ ili što je odmah evidentno. Portal „Sitejet“ obavio je istraživanje sa raznolikom grupom grafičkih dizajnera i tražio odgovor na pitanje „Koji su to web dizajn trendovi za koje oni smatraju da će obilježiti nadolazeću godinu?“.

Pripremila: Azra Seferović

1.     Minimalizam

Često se kaže da je jednostavnost krajnja sofisticiranost, a mnogi u industriji očekuju da će minimalistički, oduzeti pristup postati sve popularniji u narednim mjesecima.

"Najuzbudljiviji trendovi web dizajna za 2020. godinu vraćaju se jednostavnim, minimalističkijim dizajnima", tvrdi Sean Pour iz Sellmaxa.

Minimalistički dizajn znači stotinu različitih stvari za stotinu različitih ljudi, ali uglavnom se odnosi na široku upotrebu bijelog prostora, bez ijednog elementa koji će mu odvratiti pozornost od vizualne hijerarhije.Ovakav stil navoja, prugastog nabora znači ograničenu paletu boja, a sadržaju je na raspolaganju puno prostora za disanje na stranici, kao na primjeru ispod

2.    ArtificialIntelligence (umjetna inteligencija)

AI daje svoj utjecaj u nizu različitih industrija, a web dizajn je daleko od iznimke. Postoje dva sloja ovome;

Prvo, postoji ideja o tome što se ponekad naziva "umjetnom dizajnerskom inteligencijom". To je, u osnovi, tehnologija koja je sposobna "automatizirati" aspekte web dizajna. Alat za web dizajn poput Sitejeta olakšava i brže izrađuje prekrasne web stranice - stvaranju više vremena i slobode za uvođenje web stranica u dizajnere i razvoj. Ova tehnologija napreduje brzim tempom i vjerojatno će donijeti stvarne koristi za dizajnere koji je usvoje. No,umjetna inteligencija i automatizacija također se uklapaju u "kontekstualnu" tehnologiju - koja vam može pomoći da se vaše web mjesto osjeća više "ljudskim" tumačeći ponašanje korisnika i okolnosti za pružanje zaista osobnih, prilagođenih iskustava. Korištenje AI na pametan način, da se vaše web mjesto osjeća više ljudskim, postat će ključ uspjeha.

 

3.    Kontekstualna tehnologija

Kontekstualna tehnologija može biti u više oblika, ali u biti se radi o pružanju prilagođenog iskustva korisniku na temelju posebnih okolnosti posjete. Sadržaj i dizajn mogu se razlikovati ovisno o datumu i vremenu, lokaciji, jeziku korisnika, operativnom sistemu i mnogih drugih karakteristika.

 

4.     3D modeli

Često, „novi“ trendovi uopće nisu novi. Oni jednostavno upadaju u glavni tok zbog smanjenja prepreka ulasku. Jedan takav trend bi u 2020. godini mogao biti porast 3D modeliranja i prikazivanja. 3D modeliranje historijski je bilo skupo i nedostupno većini dizajnera, no sada troškovi se znatno smanjuju, a imat ćemo priliku vidjeti i više softverskih alata koji će ovaj stil učiniti dostupnim i onima bez stručne 3D obuke. Već primjere 3D modeliranja pojavljuju na web stranicama. Na primjer, energetski napitak, Defy i poznati sportski brend Adidas koji je ovu metodu koristio da predstavi svoj model patika „Futurecraft“.

 

5.     Fokus na korisnike

Jasno je da je najvažnija osoba na bilo kojoj web stranici – korisnik. No, mnogi očekuju da će se fokus korisnika još više izraziti 2020. godine. Najveći trend web dizajna koji će biti primjećen tokom 2020. godine jeste fokusiranje na korisnika. Razmišljanje o tome što klijent traži ili pokušava riješiti dolaskom na vašu web lokaciju, umjesto da se kompanija zalaže za ono što se nada da će korisnik učiniti, biti će potreban odmak od starog načina razmišljanja o web prostoru.

 

6.     Kraj Flat dizajna?

Pokret flat dizajn predstavljao je pomak prema minimalističkom, jednostavnom, blokovskom dizajnu. Započeo je početkom 2000-ih, a početkom 2010-ih postao je dominantan stil. Iako je industrijski standard, flat dizajn nije prošao bez kritičara i, prema nekim u industriji, vrijeme na prijestolju mu sada može isteći.

Flat dizajn, za koji se pokazalo da ima puno problema prilikom testiranja od strane korisnika, kreće u drugom smjeru, stvarajući hibrid dviju krajnosti: elegantni, pojednostavljeni elementi koji vam i dalje daju kontekst za njihovo djelovanje bit će sretna sredina.Tipke, na primjer, nisu samo riječi s okvirom oko njih; niti će biti strogo zakošeni, sa gradijentima, sjenkama i utisnutim tekstom. Počinju se pojavljivati ​​bolji kontekstni tragovi koji korisniku omogućuju interakciju s web stranicom onako kako je namijenjeno.

7.     Pristupačnost za posjetitelje s invaliditetom

Jedan trend kojije nevjerojatno važan jeste pristupačnost. Drugim riječima, izrada web stranica koje su svima dobrodošle. Kao što Sharon Rosenblatt, iz Accessibility Partners objašnjava, ovo postaje pravi prioritet u svijetu web dizajna.

"Moji klijenti su web dizajneri i ja se bavim tehnološkom usklađenošću tako da je najveći trend koji vidim povećani pristupačni dizajn za korisnike s invaliditetom", izjavila je Sharon.

„To vidim iz dva razloga: Prvo, nažalost, veliki broj vlasnika web stranica i poduzeća tuže se zbog nepružanja dostupnih web stranica korisnicima s invaliditetom, u raznim djelatnostima poput trgovine na malo, prehrambenih usluga, hotela, zračnih putovanja i još mnogo toga, ali važniji je drugi razlog. Došlo je do problema u odgovornom web dizajnu i društvenoj odgovornosti poduzeća. Ljudi vide dobar povrat novaca i marljivost pristupačnosti, a lijepo je reklamirati. Dakle, iako ne osjećam da su pristupačnost i uključivanje u trendu i stilizirani, znam za činjenicu da će oni biti na čelu ideja dizajnera i programera, ako moja pristigla pošta ima bilo kakav pokazatelj.“

 

8.     Prikupljanje podataka

Bez obzira u kojoj se industriji nalazimo, postaje sve dragocjenije prikupljati podatke od korisnika, te ćemo viđati više web dizajna na temelju podataka korisnika. Izvođenjem više testova funkcionalnosti možemo vidjeti na šta korisnici najbolje reaguju i oponašati to unutar web dizajna. Web stranice dizajnirati će se u skladu s ponašanjem korisnika. Uzbudljivo je zamisliti svijet web dizajna u kojem se odluke donose na temelju onoga za što znamo da djeluje, a ne onoga što mislimo da će djelovati.

 

9.     Mikrointerakcije

Mikrointerakcije, koje se ponekad nazivaju i UI (UserInterface) animacija, relativno su novi fenomen. Oni su sitni dizajnerski elementi, ali mogu igrati značajnu ulogu u stvaranju "ljudskih" web stranica koje oduševljavaju publiku.

Mnogi ljudi, poput Nikki Bisel iz Seafoam Media-a, vjeruju da će upotreba i popularnost mikro-interakcija porasti u narednim mjesecima.

„Godinama se fokus stavlja na pojednostavljivanje web dizajna. Međutim, tokom sljedeće godine jedna od glavnih stvari koje ćete češće viđati su mikrointerakcije. U svojoj srži, mikrointerakcije su namijenjene oduševljenju korisnika. Kad prenesete datoteku, pritisnite dugme za slanje i vidite da se traka statusa prijenosa kreće od 0% do 100%, to je mikrointerakcija. Klasičan primjer mikro-interakcije je Facebookova funkcionalnost "Like". Možda to nikad niste ni primijetili, ali kada pritisnete tu ikonu "palčevima gore" - samo pogledajte sitnu animaciju koja se događa.Mikrointerakcije omogućuju korisniku da osjeća što radi. Oživljavaju mjesto i korisniku omogućuju interakciju na razini koja se osjeća opipljivo. Korisnik dobija trenutnu povratnu informaciju.“

 

10.  Proširena stvarnost

Proširena stvarnost već je neko vrijeme na radaru, ali nikad nije imala svoj "probojni" trenutak. Mnogi vjeruju da je stiglo vrijeme za to, s tim da će se njegov utjecaj posebno osjetiti u svijetu e-trgovine.

„Proširena stvarnost je u osnovi kombinacijastvarnog i virtualnog.“, objašnjava Taura Woolfe agencije Woolfe.

Kao primjer, uzmimo Pokemon Go - mobilna igra u kojoj su Pokemon likovi 'prekriveni' u stvarni svijet, tako da imamo senzornu kombinaciju stvarnosti i virtualne stvarnosti. Slučajevi upotrebe ove tehnologije mogu biti široki i raznoliki.

„Trgovine i robne marke mogu implementirati AR na svoje web stranice tako što omogućuju kupcima da virtualno" isprobavaju " različitu odjeću, nakit, šminku i slično, ili tako što korisnicima omogućuju da vide kako će izgledati namještaj u njihovim domovima ili uredima prije kupnje.“ -Nastavlja Taura.

„Ovo uklanja tajnu internetskekupnje i omogućuje potrošačima da pouzdano kupuju.“

Specsaversovo virtualno isprobavanje dobar je primjer takvog pristupa. Optičari sa sjedištem u Velikoj Britaniji prepoznali su da će se ljudi osjećati ugodnije kada probavaju naočale kod kuće. I tako su stvorili virtualno isprobavanje gdje kupci mogu brzo i lako 'skenirati' svoje lice u 3D modelu, a zatim taj model prekriju s mnoštvom različitih okvira kako bi otkrili što im najviše odgovara.