Menu
A+ A A-

Kako kontrolisati emocije?

Često se nađemo u situacijma kada je teško kontrolisati vlastite emocije te zbog toga reagujemo baš burno i nedolično.

Pripremila:Esma Hodžić

Izgovorene riječi ne možemo vratiti, a posljedice znaju biti ogromne. Izgovorene riječi ostanu duboko urezane u sjećanje i ne mogu se baš lahko zaboraviti. Zbog toga trebamo pokušati kontrolisati emocije u datim situacijama. Osjećaj će biti mnogo ljepši znajući da niste nikoga uvrijedili.

Postoje različite nijanse i intenziteti naših emocija. Važno je prepoznati bar one osnovne koje stručnjaci dijele na nekoliko temeljnih područja: sreća, prihvaćanje, strah, iznenađenje, tuga, gađenje, ljutnja i iščekivanje. Mnogo puta se nađemo u milosti naših emocija na podsvjesnom nivou. Ipak prepoznavanjem naših emocija na svjesnom nivou možemo ih bolje kontrolisati. Zbog toga je važno da emocije ne ignorišemo ili potiskujemo, jer tada njihov intenzitet uglavnom raste i može dovesti do eksplozije. Zastanimo i analizirajmo o čemu smo razmišljali dok ne dođemo do odgovora koja nas je misao natjerala na takvu emocionalnu reakciju. Možemo li situaciju u kojoj se nalazimo gledati racionalno, više uravnoteženo, u odnosu na način na koji smo gledali prije? Naše emocije nas kontrolšu kada pretpostavljamo da postoji samo jedan način reakcije. Na neke situacije ne trebamo uopće reagovati. Ne trebamo, jednostavno, ništa učiniti. Ako se odlučimo za ovaj izbor važno je priznavati emociju, ne znači da ljutnja ne postoji samo zato što ne reagujemo.

Ne trebamo pretjerano generalizovati, izbacivati pozitivno, brzati sa zaključcima, pretpostavljati, vjerovati horoskopu, uvećavati ili umanjivati značaj situacije, zaključivati na temelju svojih emocija, etiketirati pojedince i personalizirati.

Izvor: ordinacija.hr