Menu
A+ A A-

Iz korisničkog ugla Cinema 4D

Kada sam prije nešto više od godinu dana počeo učiti 3D modeliranje, nisam ni slutio da ću zbog softvera koji sam tada izabrao, zadobiti takve traume da ću imati averziju prema svakoj aplikaciji za izradu 3D. Sve dok nisam otkrio Cinemu 4D....

 

Pripremio: Haris Rahmanović

Moj prvi izbor je bio Maya 3D, što je jednako pametan potez kao i da bez elementarne obuke i poznavanja aviona sjednete za volan Airbuisa. Neuspješan ishod nakon par mjeseci frustriranja, rezultirao je deinstalacijom ovog programa i formatiranjem hard diska kako bi mu uklonio svaki trag. Odlučio sam da u dogledno vrijeme ne prilazim ni blizu niti jednom softveru za 3D. Nakon rehabilitacije od Maye, u trajanju od par sedmica, skoro da se nisam ni sjećao, a traume su se vraćale samo kad sam gledao „Ice Age“.

Nakon nekog vremena izbjegavanja ove vrste softvera, jedan kolega mi je predložio Cinemu 4D i objasnio kako je puno jednostavnija od 3D Maxa i Maye. Ispočetka sam bi malo sumnjičav, ali kada sam instalirao program i počeo da radim od nekih osn novnih stvari, uočio sam razliku u odnosu na Mayu.

Od samog ubacivanja gotovih elemenata, korištenja krivulja, primjene efekata na objekte, kontrolisanja kamere, pa do podešavanja opcija za renderiranje, sve je bilo tako pojednostavljeno i približeno početniku da je iznenađujuće takvo nešto očekivati od alata za 3D modeliranje i animaciju. Sama kvaliteta renderirane slike skoro je identična kao i u Mayi, ali cjenovno najnovija Cinema 4D R13 četiri puta povoljnija od aplikacije Autodesk Maya 2013. Osim cijene i pojednostavljenog načina modeliranja, Cinema 4D ima veliki broj kvalitetnih modela uz instalaciju, koji su također dostupni na internetu. Još jedna prednost ove aplikacije u odnosu na neke druge slične alate, ogleda se u mogućnosti otvaranja i uređivanja modela za druge programe, s tim da se gube teksture ako u Cinemi uređujemo neki drugi format.

Jedan od najkorisnijih dodataka Cinemi 4D svakako je „Body Paint“. Naime, radi se o dodatku u kojem je moguće dati obojenje modelima koristeći alat koji se ponaša kao sprej. Ovaj alat posebno je koristan prilikom bojenja modela s gradijentima i sjenama, kao što su ljudsko tijelo ili uopšte prirodne površine, dok je za neke grublje površine i modele dovoljan i standardan način primjene teksture na poligone.

Jedina stvar u Cinemi koja bi mogla uzeti dosta vremena (i živaca), animiranje je koristeći alat „bones“. Naime, prilikom korištenja ove opcije na modelima koji nisu baš najbolje modelirani i rigovani, dovest će do velikih deformacija čak i pri minimalnim pokretima. Da bi se to reduciralo, koristi se „weight tool“ koji je još uvijek nedovoljno razvijen (barem je bio u R12verziji) i teško ga je kontrolisati. Cinema 4D, prema mojem iskustvu, odličan je alat za učenje 3D modeliranja i animiranja. Mišljenja sam da nakon par godina ovladavanja ovom aplikacijom, neki će se odlučiti za Mayu koja je ipak alat u kom se rade najveći svjetski projekti u 3D-u, ali i oni koji odluče da nastave raditi u Cinemi mogu na jednostavan način raditi visoko kvalitetne projekte.